טיול קולינרי בסרביה

סרביה נמצאת בלב הבלקן, עטופה בהשפעות טורקיות, יווניות, איטלקיות ואסייתיות.

נהר הדנובה החולף בתוך הארץ, כיבוש טורקי ארוך שנים מחד וחיבור לאימפריה האוסטרו-הונגרית מאידך יצרו ביחד עם האקלים ותנובת הארץ מטבח מפתיע ומעניין, המטבח הסרבי משלב מסורת ואוכל כפרי עם מטבח עדכני מודרני ומרגש.

החקלאות הכפרית עדיין מהווה תפקיד באספקת חומר גלם וכך הטעמים והארומה בטעם "של פעם", ארוחה ובישול מתחילים בחווה או בשוק האיכרים, עם עונות השנה והתוצרת החקלאית כך התבשילים והמנות.

בטיול שלנו נעמוד מקרוב על כל אלה, נבקר בחוות ובשווקים, נטעם, נכיר ונכין מאכלים בלקניים במקומות המוכרים לנו שנים ארוכות.

בלגרד, העיר הלבנה

בין שוק איכרים למטבח בלקני עדכני

עיר הבירה בלגרד היא ליבה הפועם של הארץ, כך ניתן להכיר את המטבח הסרבי בטיול עירוני נוח וקרוב אלינו, קצת יותר משלוש שעות ואנחנו בבלגרד על גדת נהר ה"דנובה" ונהר ה"סאבה".

סרביה אינה ארץ רחבת ידיים ומכאן תוצרת חקלאית מגיעה כמעט מכל הארץ אל השווקים, אל המסעדות ואל המטבח הביתי.

אנחנו נטייל בשעת בוקר אל שוק האיכרים, להכיר ולטעום מאכלים בלקניים כמו בורקס הנאפה על פחמים, גבינות ונקניקים, לחם מיוחד אוורירי ועושה חשק לעוד, תבשילי קדירה מלאי בשר בקר ו/או כבש ואצל צ'יצ'ה נטעם קבאב (בקר בלבד – השפעה טורקית אמרנו?) שהולך נהדר עם בצל מטוגן ובירה מקומית מרווה. מסעדות מודרניות מגישות מנות קטנות (והרבה…) של מטבח בלקני עדכני מפתיע.

מסעדות שכאלה הינן מבוקשות מאוד וזה הלהיט הקולינרי העכשווי בבלגרד, נקנח עם עוגות ומאפים עם שמנת וקצפת ושאר חטאים, המשקה הלאומי הוא ה"ראקייה" וערב טוב מסתיים במרתף ה"ראקייה" לתוך הלילה.

רכס הרי הזהב, זלטיבור

חוות וכפרים, אוכל של אמא וטעמים נשכחים

מפגש קולינרי עם המרחב הכפרי הסרבי, מחזיר אותנו אל הגעגוע לריחות של המטבח של סבתא.

התוצרת המקומית טרייה ומלאת טעם וריח ביחד עם מסורות בישול ארוכות שנים מזכירה לנו נשכחות.

אנחנו אוהבים לצאת מהעיר הגדולה אל המקור, כך בטיול שלנו נגיע אל החוות בהן רודים דבש, מכינים גבינות, מעשנים בשרים ונקניקים, מכינים ריבות ושיכר.

נכיר את יושבי הנהר ואת מאכלי הדגים, נכיר את תושבי ההרים עם מאכלים כמו מהעת העתיקה, מלאי גוון, טעמים וריחות ומוגשים בכלי חרס כבדים.

לחגיגה הקולינרית שלנו נצרף את כל הנגינה הלאומי הוא החצוצרה, שיכר מהפרי הלאומי הוא השזיף, ריקודי עם סרביים ומסיבות לתוך הלילה בפונדקי עץ.