טיול קולינרי ביוון

יוון השכנה היא חגיגה קולינרית ים תיכונית עם טעמים וצלילים בלקניים.

מיקומה הגיאוגרפי קבע את אחת היצירות הקולינריות המעניינות ביותר שמחד משפיע וכובש את העולם ומאידך הושפע לאורך ההיסטוריה מכובשים ומסעות סחר, הגירה ותנאי אקלים.

החוויה הקולינרית ביוון עשירה הרבה יותר מ"סלט יווני" עם או בלי גבינת פטה או בצל, היא מסעירה את החושים הרבים שמחוברים לטעם ולריח, כל כפר ואדמתו, כל בוצר ועתותיו.

היכרות ארוכת שנים עם יוון, עם המקומיים ועם התרבות היא הדרך שלנו לפגוש יחד אתכם את המטבח היווני על טעמיו השונים, מחופי התכלת ופירות הים הצלויים על גחלים אל תבשילי הקדירה בהרים המושלגים, מדוכני ה"גירוס" מלאי הטעם ברחוב מלא אווירה מקומית אל מסעדות השף המקומי במלון בוטיק, כך נכיר את המטבח היווני זה המפתיע וזה שאינו מוכר.

אתונה – מטבח מנצח קרוב לבית

המטבח היווני מופיע כמעט במלוא הדרו ברחובות אתונה, בירת יוון השכנה.

מרחק של כשעתיים טיסה ואנחנו פוגשים את החגיגה הקולינרית שלנו, זה כל הקסם, קפיצה קטנה לשכנה הוותיקה שלנו לאכול משהו ולהרים כוסית של אוזו.

המטבח האתונאי אם אפשר לקרוא לו כך, משלב מאכלים מסורתיים המגיעים מחלקה ההררי של יוון וממפרץ פיראוס וספינות הדייגים, השפעת הכיבוש הטורקי לאורך מאות בשנים הותירה בין היתר גם נגיעות מתוקות כמו ה"בקלווה" ומאכלי קדירה שהולכים נהדר עם הפחמים מתחת לבית המרחץ, הטורקי.

אוכלוסיית יוונים ענקית ברחבי העולם מביאה אף היא רוח חדשה ועדכנית לעיר הבירה וכך ביקור קצר וקרוב הוא חגיגה קולינרית של ממש.

יוון ההררית – טעמי כפר ומסורת בטבע בראשית

יוון ההררית היא הפתעה לרוב הישראלים המבקרים בה.

נופי ההרים והמים השוצפים בנחלים אל אגמי הטורקיז, כפרי האבן ומורדות ההרים העמוסות פירות יער ופטריות, צמחי תבלין ותבשיל והם חומרי הגלם למטבח ההררי, נוסיף למרכבים הללו את נתחי הבשר של הבקר והצאן הגדל בהרים ואת דגי הפורל מהנחלים הצוננים ו/או את הסרדינים.

הלחם נאפה בכפרים בידי האופה המקומי והגבינה והחמאה מיוצרים בבתים.

נבקר ונטעם מהמטבח הכפרי והמסורתי האוצר בתוכו סיפור מיוחד של חבל ארץ לא מוכר, מכניס אורחים ומותיר טעמי בית ומשפחה בלב כולנו.